Prawa Pacjenta są zbiorem praw, zawartych m.in.: w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, Ustawie o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych, Ustawie o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz Ustawie o Działalności Leczniczej.
Przestrzeganie Praw Pacjenta jest ustawowym obowiązkiem wszystkich uczestniczących w udzielaniu świadczeń zdrowotnych.
Prawa i obowiązki pacjenta przebywającego na leczeniu w Szpitalu określają również Regulaminy wewnętrzne obowiązujące na poszczególnych oddziałach.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami osoba korzystająca ze świadczeń zdrowotnych udzielanych przez Szpital ma prawo do pomocy w ochronie swoich praw.
Prawo do pomocy w ochronie praw osoby, o której mowa powyżej, przysługuje również jej przedstawicielowi ustawowemu, opiekunowi prawnemu lub faktycznemu.
RZECZNIK PRAW PACJENTA
Bartłomiej Łukasz Chmielowiec
Rzecznik Praw pacjenta
Telefoniczna Informacja Pacjenta:
800 - 190 - 590
(czynna całą dobę)
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Płocka 11/13
01-231 Warszawa
fax: (22) 506-50-64
Rzecznik Praw Pacjenta rozpatruje skargi w odniesieniu do:
- Prawa pacjenta do świadczeń zdrowotnych;
- Prawa pacjenta do informacji;
- Prawa do zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych;
- Prawa pacjenta do tajemnicy informacji z nim związanych;
- Prawa pacjenta do wyrażania zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych;
- Prawa do poszanowania intymności i godności pacjenta;
- Prawa pacjenta do dokumentacji medycznej;
- Prawa zgłoszeniu sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia;
- Prawa pacjenta do poszanowania życia prywatnego i rodzinnego;
- Prawa pacjenta do opieki duszpasterskiej.
Więcej informacji - Biuro Rzecznika Praw Pacjenta w Warszawie
Rzecznik Praw Pacjenta
Szpitala Psychiatrycznego
Mariusz Paczuski
w Szpitalu Mazowieckim w Garwolinie Sp. z o.o.
tel.: 734 117 349
e-mail:
(od dnia 29.04.2024 r.)